Tuesday, April 26, 2011

Blog Header

Aiyoo....susah jugek mau bikin blog header ni. Ini adalah percubaan pertama buat blog header sendiri. Main tibai je ni... Dalam masa satu jam je.. Aku bikin ni pakai Photoshop CS2. Lawa tak??? Sapa cakap tak lawa kena penampo... hahahaha! Taklah...aku gurau jek.. Buat dalam masa satu jam takkan bleh lawo gile... Ekekekeke.. Ni percubaan je oke??

Yang penting nak kena tau size template bebetoi dia berapa...Aku plak takde gambo yang cun2 yang bleh tempek kat header tu. Ni sume apa yang ada dalam hard disk aku jek...Time aku tengah concentrate tu la baby aku plak main bola ke hape dalam tu, aktif sangat la pulakkk!! Nak concentrate pun payah. Mesti dia jeles gambo dia takde kat header tu... Ngeeee... :D

Nak tempek kat situ pun payah jugek sbb aku pakai template yang dah siap ada header. Kena delete dulu la kat HTML. Dah la aku tak paham apa pun kat segala mak-nenek coding header tu..hahahahaha.. Nasib baik try2 delete dan tempek header baru jadik plak..., kalau tak abesla...hehehe..

Ni la dia header yang aku buat tadi tu:-



Untuk header ni saiz dia ialah :-

Length: 960 pixels
Height : 340 pixels
Resolution : 600 dpi
(tulis ni sebab takut diri sendiri yang lupa nih!!)



Ada jugak size kecik yang aku dah try..



Saiz yang ni ialah :-

Length: 780 pixels
Height : 280 pixels
Resolution : 72 dpi

Nanti aku nak buat header yang lain plak... Kena cari gambor yang lawa2 dulu dan time tu plak tak busy macam sekarang.. baru syiok layan sampai berjam2. Sapa2 yang nak try buat header tu, bleh la ambik ukuran ni...kalau tak jadi jangan belasah aku pulak tau? Weeeee....

No comments:

Post a Comment