Monday, April 18, 2011

7 bulan sudah..


Alhamdulillah...dah 28 minggu usia kandungan aku ni. Baby ni bukan main aktif lagi sampaikan pergerakan dia kat dalam perut boleh dilihat dari sebalik baju. Perut aku jangan cakaplah...memang beso. Nak sujud waktu solat pun, perut dah berlaga dengan paha. Ramai orang cakap kat aku.."Kejap je eaa? Dah tujuh bulan.".. Biasanya macam tulah. Kalau kita tengok orang mengandung kita rasa cam kejap je, tapi tuan punya badan yang bawak perut tu rasa punyalah lama...punyalah lambat lagi nak bersalin.

Baru-baru ni ada rezeki lebih. Dapat tunggakan medical claim. Jadi aku beli sikit lagi barang-barang baby. Setakat ni adalah lebih kurang banyak ni aje..Takde yang branded pun..sebab rasa cam rugi plak. Sebab badan baby ni cepat sangat besar. Nanti jadi macam baju-baju Eusoff tu, masih baru tapi dah tak muat dipakai. Jadi beli yang biasa-biasa aje. Bila baby dah besar sikit nanti, barulah ingat nak belikan baju-baju yang kualiti agak bagus dari yang ini. Baju Eusoff masa dulu pun banyak yang cantik-cantik. Tu pun banyak yang dah hilang dalam simpanan...kat mana aku simpan pun tak tau. Kena cari balik ni...



Baru ada banyak ni aje...



Operasi membasuh baju, baby blanket, mitten dan booties baby kepunyaan Eusoff yang mana masih cantik dan boleh sedekah kat adik dia ni..


Nak bagi baby ni pakai semua barang second hand abang dia, rasa kesian pulak. Ada lebih kurang 3 bulan lagi sebelum dia lahir. Nantilah aku beli sikit-sikit every month buat tambah-tambah barang yang dah ada tu. Kalau duit banyak kan senang..pilih je, pastu bayor. Nak mintak macam-macam kat Mr.Hubby rasa kesian pulak bila tengok muka dia. Hmmm...susah jugak jadi bini yang lembut hati ni. Bak kata P. Ramlee dalam cerita Anak Bapak: Lembut hati takpe...jangan murah hati dah laa...Hehehehehe...

No comments:

Post a Comment