Wednesday, December 16, 2015

Bengkel Penulisan

Assalamualaikum..

Ketika menaip ini saya sedang  dalam perjalanan balik ke Kuala Kangsar. Siang tadinya saya berkesempatan menghadiri bengkel penulisan yang disampaikan oleh penulis buku 'Harta Yang Menyeret Ke Neraka'; Saudara Firdaus Shahidin yang juga merupakan rakan pensyarah di kolej tempat saya bekerja.

Banyak ilmu dan tips penulisan yang beliau kongsikan. Sangat menarik dan saya pun selesa berkongsi dan bertanya sebab penceramah kawan sekerja sendiri.

Saya sempat berkongsi hasil coretan saya di blog ini dengannya dan beliau bersungguh-sungguh mahu saya ketengahkan hasil penulisan saya dengan menerbitkannya dalam bentuk buku.

Semangat juga bila ada orang beri galakan. Isi dan catatan saya yang banyak dan bertahun-tahun di sini sudah lebih dari cukup untuk saya menghasilkan sebuah buku.

Terima kasih big boss Vice President Academic kerana beri peluang pada saya untuk hadir bengkel yang menarik ini. Dan terima kasih Firdaus atas perkongsian, tips dan teknik menulis  yang sangat menarik dan dorongan yang diberikan.

Manalah tahu,ada rezeki mungkin kisah saya dan Eusoff bakal diterbitkan dalam bentuk buku pula. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment