Monday, May 20, 2013

Geng Gaduh


Assalamualaikum...

Petang semalam Kakak Damia beli kamus Bahasa Melayu - Bahasa Melayu - Bahasa Inggeris di kedai buku MBS dekat dengan pintu masuk Carrefour. Malam tadi dia baca kamus tu sampai lewat malam. Cuti sekolah sudah dekat, dia minta saya belikan lebih banyak buku cerita untuk buat Nilam. Buku Nilam dia dah nak habis, jadi saya cakap pada dia jangan lupa beritahu cikgu supaya dapat buku Nilam yang baru untuk buat masa cuti sekolah nanti. 

Kakak Damia belajar di Kelas ke-2 dari 5 buah kelas Darjah 2. Dia tidak pernah dapat anugerah kecemerlangan tetapi selalu dapat hadiah Terbaik Nilam dan baru-baru ini dapat hadiah Peraduan Membuat Kamus Kecil. Dia pun suka membaca macam saya, jadi kami memang selalu tag team pergi serbu book sale bawak beg sandang sorang satu.

Walaupun malas kemas bilik dan tak suka sikat rambut selain selalu jadi mangsa fesyen :) , dia anak yang baik dan menghiburkan. Biarlah anak saya tidak cemerlang dengan A yang berderet-deret dalam kad laporan tapi hatinya baik, bertanggungjawab terhadap adik-adik dan cintakan ilmu. Yang paling penting dia dah mula solat sendiri dan baca Surah Yaasin walaupun belum lancar. Alhamdulillah... Saya rasa saya dulu masa kecil-kecil nakal tau? Tetapi anak saya ni baik dan patuh walaupun ada le jugak memberontak kekadang tu... Tak taulah genetik siapa yang dia mengikut jadi baik ni....hehehe...






No comments:

Post a Comment