Monday, February 4, 2013

Rindukan Ka'abah

Assalamualaikum...

Beberapa hari ini terasa rindu melihat Ka'abah. Saya hanya mampu menatap gambar dan mengagumi kesucian dan keindahan Tanah Haram dari gambar-gambar di internet. Saya tak pernah dapat menatap kiblat saya ini dengan kedua-dua belah mata..tak pernah membau udara yang mengelilinginya. Sayunya hati tak tau bagaimana hendak diceritakan.

Indahnya kan? Subhanallah..

Kebetulan seorang sahabat saya meng'update status'nya mengenai keinginan menunaikan umrah bersama anak-anak..termasuk seorang anak syurga beliau. Saya membaca status itu dengan penuh rasa terharu.. Kalaulah saya dapat bawa Eusoff bertawaf mengelilingi Ka'abah..alangkah syahdunya. Pasti air mata saya turun selaju-lajunya mengiringi gerak langkah dan doa. Dan alangkah bahagianya saya kalau dapat menziarahi makam Kekasih Allah..


Mampukah saya? Dapatkah saya jejaki Tanah Suci dengan keadaan begini. Saya miskin dengan harta. Hendak balik kampung pun menyimpan duit dan berhutang kad kredit. Saya juga miskin amal ibadah dan banyak berbuat dosa kepada Allah. Mahukah Dia menerima saya menjadi tetamuNya?

....................................

Gambar ihsan Google.


Ya Allah..berilah kesempatan itu buatku sebelum mata ini tertutup.

No comments:

Post a Comment