Monday, November 28, 2011

Update Eusoff: Eusoff ke Darus Syifa'

Kebetulan hari ni hari ulang tahun perkahwinan kami..dan kebetulan juga kami baru dapat tau alamat Darus Syifa' Kuantan melalui seorang kawan.. Rupanya dekat Ya Rabbi dengan umah... Masya Allah..Macamana boleh tak tau ni? Pendek katanya kalau mat rempit dari area umah aku ke Darus Syifa' tu kompem la tak pakai helmet pun sampai tanpa risau di tahan polis trafik ...

Sampai sana ada last patient..tanya kat Ustaz Mustapha, bleh ke ambik kitorang punya kes..last call punya. Dia cakap oklah..so kami pun tunggu la sampai dipanggil masuk.

Ustaz tu interview jugak kami berkenaan apa pendapat doktor mengenai problem Eusoff ni..dan kami pun bagitau setakat yang latest tu je la.. Lepas tu dia scan (secara batin) kat Eusoff..dia cakap Eusoff akan bercakap jugak eventually, sebab telinga dia memang boleh mendengar. Lepas tu dia bacakan doa pada Eusoff dan jugak sebotol air..

Yang syoknya, masa ustaz tu tengah bacakan doa dan usap2 badan Eusoff, dia sibuk nak lari dan merengek.. Itu jam berkali-kali jugak la dia panggil "babah...mama.." Fuhh...syoknye dengar..Kalau boleh nak suruh ustaz tu doa lagi lama-lama kot-kot terkeluar pulak perkataan yang lain-lain kang...sapa tahu kan? Hahaha...

Ustaz Mustapaha juga telah berikan kami sepotong ayat dari surah Musa untuk dihembuskan pada air yang nak diberi pada Eusoff.. Dan juga dia minta kami beli madu dan bacakan ayat tu pada madu tersebut, lalu di sapukan ke lelangit mulut Eusoff. Esok jugak mama pegi cari ye Usop? Semoga semua usaha kami ni membuahkan hasil..

Oke...bagi sesapa area Kuantan yang nak cuba rawatan alternatif di Darus Syifa' Kuantan..premisnya terletak di Lorong Sungai Isap Jaya 19, betul2 corner lot rumah yang mula-mula sekali..waktu rawatan cuma pada hari Sabtu dan Ahad saja sebab weekdays diorang buat tadika kat situ.

Okelah, stop sini dulu. Nanti aku update lagi oke?

(Tido dalam frust sebab Malaysia kalah bola dengan Bahrain untuk Olimpik...hadoiii!!)

No comments:

Post a Comment