Tuesday, November 29, 2011

Update Eusoff: ABA Therapy


Setiap hari kini adalah masa untuk aku belajar, belajar dan belajar segalanya mengenai AUTISM. Walaupun Eusoff masih belum di diagnose sebagai seorang kanak-kanak autism, aku dapat rasakan dalam hati aku bahawa dia sememangnya autistic. Aku mamanya..aku kenal anak aku lebih dari semua orang di dunia ni. Aku mesti kuatkan semangat, mesti sabar, mesti mampu melakukan semuanya demi Eusoff..

Kadang-kadang, dari kata-kata babahnya aku dapat rasakan babah dia masih mengharapkan Eusoff itu kanak-kanak normal..mungkin sukar baginya menerima anaknya seorang OKU. Tapi aku mesti kuat, mesti tabah, mesti menerima segala-galanya dengan redha. Ini ujian ALLAH buat aku...dan Eusoff adalah anugerah. Aku sayangkan dia..sangat sayangkan dia. Aku tau aku mampu lakukan yang terbaik untuk Eusoff. Aku tau aku boleh!!

Video ini menunjukkan sesi ABA Therapy atau juga dikenali sebagai Applied Behavioral Analysis.

Aku mau praktikkan untuk Eusoff. Aku akan cari jalan bagaimana anak aku dapat menjalani terapi sebegini. I want to push him to the limits..Aku mau dia berjaya kerana aku tau dia seorang anak yang bijak. Go Mama Go! Go Eusoff Go!!

No comments:

Post a Comment