Thursday, January 26, 2012

إن شاء الله


Hari terakhir semasa cuti Chinese New Year 2012..

Bangun dari tidur je Eusoff seperti biasa terus mencari huruf-hurufnya yang kami simpan dalam tin. Sambil bermain membina perkataan seperti hari-hari biasa yang lain, tiba2 terdengar satu suara

"Insya Allah... Insya Allah.. Insya Allah.. InsyaAllah.."

Suara siapa tu? Tak macam suara kakak yang sedang menyanyi lagu Maher Zain; Insya Allah. Aku yang sedang menyediakan sarapan di dapur dengan segera menjenguk ke ruang tamu.

Rupa-rupanya Eusoff yang menyanyi!!


:') Speechless...dan terharu sangat. Akhirnya Eusoff dah boleh sebut perkataan yang panjang dengan betul..lengkap semua suku katanya!!

Lebih manis lagi.. perkataan pertamanya sebelum ini adalah ALLAH. Kalimah yg Maha Agung.. Lagu pertamanya pula adalah sebuah lagu ketuhanan seakan memberi gambaran bahawa dengan izinNya, tiada yang mustahil boleh berlaku. Mama optimis Eusoff, bahawa anak mama ini mampu membuat pencapaian yg lebih besar di masa hadapan.

Inilah hadiah yang paling best Eusoff pernah bagi pada aku dan En. Hubby.. Kami berdua tak boleh berhenti senyum dengar dia menyanyi pada hari tu. Gembira dan bersyukur hanya Allah yang tahu. Bagi ibu bapa yg punyai anak yg non-verbal mcm kami, inilah saat yg paling indah setelah bertahun-tahun kami menunggu dia berkata-kata.

ALHAMDULILLAH.. :'))



Lagu InsyaAllah dari Maher Zain utk anda.. Enjoy..!!

No comments:

Post a Comment