Friday, January 20, 2012

What When Wrong..?



Hari Jumaat yang hujan..

Aku terjumpa satu video clip lama.. Rakaman ketika Eusoff berumur lingkungan 6-7 bulan, lebih kurang sebaya dengan umur Daniel sekarang. Dia sungguh comel, montel dan happy... Dia nampak bijak.. Dia respond dengan bunyi rattler yang aku goncangkan tu.. dan dia ketawa dengan riang. Nyata, ianya satu rakaman yang sungguh menceriakan sesiapa saja yang melihatnya.

Itu rakaman Eusoff di tahun 2009..

Dia nampak normal.. Tidak ada apa2 yang luar biasa tentangnya. Perkembangannya juga nampak normal saja, seperti bayi-bayi yang lain. Tidak siapa menduga bayi comelku, 3 tahun kemudiannya mengalami perkembangan yang agak perlahan serta tidak mampu bertutur seperti kanak-kanak lain seusianya..

Adakah aku terlalu beremosi atau cuaca yang muram ini mempengaruhi mood aku agar turut berduka..tak dapat dipastikan.

Yang nyata..hatiku sangat tersentuh melihat video ini dan tidak dapat menahan air mata..

Apa yang tidak kena dengan Eusoff? Apa yang menyebabkan dia membesar menjadi kanak-kanak yang sungguh berbeza dari masa kecilnya??

Ya Allah, please answer me..
What went wrong?
What did I do wrong??
Does my baby deserves this?

:'((

Kurniakan aku ketabahan Ya Allah...
Kuatkanlah imanku agar aku redha dengan ketentuanMu.
Kasihani dan lindungilah dia selalu Ya Allah..
Takdirkanlah masa depan yang terbaik untuknya..

SEMBUHKANLAH DIA..

Aku tahu tiada yang mustahil bagiMu...




*Update 22/1/2012

I dah ok... Hati seorang ibu la katakan..kadang2 tak dapat lari dari perasaan. Eusoff's making progress every day.. dah cukup buat hatiku berbunga kembali. Love u so much Eusoff.. you make my day!

No comments:

Post a Comment