Monday, October 15, 2012

Turn Kakak Damia pulak masuk TV.

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ni riang gembira la anak saya yang sorang tu. Sebab apa tau? Sebab muka dia masuk TV. Hehe.. Bukan kena interview, tapi sebab mak yang rajin lagi baik hati ni (keh keh) telah menghantar email birthday wish ke Astro Ceria. Walaweiii...rupanye terpilih dan masuk TV la pulak. Hehehehe.. 

Ok..saya tau.. Korang sume cakap dalam hati.."eh eh..macam mak dia je yang happy sangat ni?".. Memang pun saya happy!! Sebab..kalau gambar makcik tu tak kuar TV, matilah saya kena menjawab dengan dia selama berminggu-minggu dengan soalan "kenapa gambar kakak tak keluar?"

"Mama salah hantar kat alamat email tu eaa?"
"Mama lupa hantar sebenarnya kannnn?"
"Mama pilih gambar kakak yang tak comel kan? Sebab tu orang Astro tak pilih."
"Mama hantar lepas tarikh tutup ni..betul tak?"..

dan macam-macam soalan yang menyakitkan jiwa dan telinga akan diajukan kepada saya...

Di sebalik semua ini, saya sebenarnya cuba untuk menjadi ADIL kepada semua anak-anak saya. Eusoff dah 2 kali masuk TV dalam liputan event Persatuan Autisme Muslim Malaysia. Walaupun dia turut berada di sana, muka Kakak jurukamera tak fokus, sebab selalunya dia cuma fokus pada anak istimewa yang pakai special tag sahaja. Ini menyebabkan Kakak menjadi Tiga Abdul dan berkata "Ini tidak adil!!"

Jadi..untuk menggembirakan hati kekanak yang sangat teringin nak masuk TV ni, saya telah menghantar email beserta gambarnya untuk birthday wish di Astro Ceria. 

Alhamdulillah..gambar Kakak terpilih. Rezeki dialah tu... Terima kasih Allah... :)) 

Gambar inilah yang keluar TV tu..

Nasib baiklah Daniel masih kecil dan tak tau apa-apa lagi. Kalau tak kan tak pasal-pasal saya kena fikirkan macamana nak bagi dia pulak masuk TV.

;))




3 comments:

  1. Assalamualaikum...gmba anak awk msuk tv astrO ceria ye? Slalu nye ble kuar birthday wish kt tv ye? Sy ade anta tp xde pOn besday wish utk blan Mei...

    ReplyDelete
  2. Slm...apa email address nya ye? Tq

    ReplyDelete