Monday, October 15, 2012

Feeling Remaja Bersama Cikgu Misai

Assalamualaikum w.b.t

Hari tu Cikgu Misai dan saya teringin sangat-sangat nak makan ayam Nando's. Masa pegi KLCC dengan kekanak IKIP ni sibuk benor jaga diorang, tak sempat saya nak pergi beli kat outletnya. So..masa pergi Jamuan Hari Raya kat Putrajaya hari tu, Google la kejap dalam kereta cari kat manalah ada Nando's kat KL tu. Sekali tengok dekat Alpha Angle Wangsa Maju ada. Wahhhh...ALPHA ANGLE!! Tu tempat dating zaman muda-muda dulu tu... Suka suka sukaaaa! So Cikgu Misai pun dengan pantas drift dari IKEA ke Alpha Angle.

Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat dating... :)
Dulu rumah sewa saya kat Seksyen 3 Wangsa Maju tu..kat belakang Alpha Angle ni je.. Jadi memang haruslah paling kerap melepak kat sini. Dulu jalan-jalan berdua time kurus kerempeng.. Sekarang dah macam Shrek laki bini bawak anak-anak pegi jalan-jalan. Masuk lif orang lain dah takbleh masuk dah..hahaha..

Tuuuu diaaa.... Pucuk dicita ayam golek yang datang! Hahaha..
Serius..ehhh.. duarius best dapat makan kat Nando's ni. Kalau la ada outlet dia kat Kuantan ni, haruslah pegi makan tiap-tiap bulan. Mahal tapi berbaloi dengan kesedapannya..wallaaahhh!

Tuuu diaaaa yang buat tak tido malam tu. Sedap weiii... Yummeh!!
Selepas melantak dengan jayanya..Kami pun pergi jalan-jalan dalam Alpha Angle tu sambil mengenang kembali kisah zaman-zaman bercinta dulu. Chewaaaahh! Itu jam kami naik motor sahaja. Cikgu Misai belum pun jadi cikgu. Masa baru-baru grad katakan. Jalan punya jalan boleh terserempak pulak dengan bekas housemate. Pun dah anak 3!! Laa haaaii...bleh pulak jumpa kat tempat ni padahal member dah kerja kat Putrajaya pun. Memang ada rezeki kami hari tu, memang tak dirancang tapi bertemu kat tempat kami main cak-cak ni dulu. Tak sempat pulak ambik gambar berdua..Excited sangat dapat jumpa balik lepas bertahun-tahun. Rugi pulak rasanya tak sempat ambik gambar zaman dah jadi emak-emak pulak kann?

Askar-askar yang konfius kenapa mak bapak diorang cam suka sangat je pegi sini..

Lepas dah settle semua, anak-anak pun dah kenyang, kami pun bergerak balik ke Pahang. Bukan nak cakap saya ni romantik ke hape.. tapi sebenarnya acara macam ni patutlah diadakan sekali-sekala untuk mengeratkan kasih sayang antara suami isteri. Kadangkala kita sebagai mak ni terlalu sibuk dengan kerjaya, dengan anak, dengan kerja rumah..sampai tak lagi prihatin seperti dulu kepada suami. Orang lelaki ni walau macho macamana pun, dalam hati ada taman. (HEHEHE) Depan orang memang la nampak rilek dan COOL seperti kumpulan KOOL..tapi sebenarnya apa yang diperlihatkan tu adalah egonya sahaja. Di sebalik ego dan kemaskulinnannye (wahh...gituu.. Ada ke perkataan ni??), mereka ni sebenarnya MANJA dan ROMANTIK jugak walaupun cover baekkkk punya. 

Kalau ada duit lebih, bawalah suami ke tempat-tempat yang banyak kenangan zaman bercinta, atau tempat honeymoon masa baru-baru kahwin dulu. Ajaklah dia makan makanan di restoran kegemarannya waktu itu.. Kalau ada rezeki lebih, belikan hadiah yang sama macam kita beri zaman bercinta dulu. Ini semua boleh mengembalikan kenangan indah dan menyemarakkan kembali kasih sayang antara suami isteri. (Aiyooo..Feeling Kak Sri Siantan la pulak khennn? :D)

Saya selalu ingat pesan mak saya.. suami ni umpama anak sulung. Walaupun dah ramai anak lepas bertahun-tahun mendirikan rumah-tangga, jangan lupakan tempatnya selaku orang yang paling rapat dan manja dengan kamu. Kalau kamu pegang ini, insyaAllah bahagialah kamu sampai akhir hayat. Hidup kalau terlalu rutin pasti akan bosan..jadi sekali-sekali cantik jugak kalau ada KEJUTAN buat sang suami. Yang GEMBIRA pastinya bukan dia aje, pasti kita sebagai ISTERI juga kan? Jadiii...marilah kita sama-sama membuat kejutan CINTA buat cik abang kat rumah tu.. (Ini khas kepada yang dah kawen aje tau? Budak-budak masih sekolah jangan nak ngada-ngada!!)

L.O.V.E.



No comments:

Post a Comment