Monday, July 9, 2012

Oh Sayang!


Assalamualaikum...

Beberapa minggu kebelakangan ini saya perhatikan pertuturan Eusoff banyakkkkk sangat improvement. Eusoff dan boleh sebut 2 perkataan dalam satu ayat. Saya pun sangatlah happy.. Sekarang dia nampak yakin bila nak tuturkan sesuatu perkataan. Dan selalunya saya akan puji la dia melambung-lambung bila dia berjaya sebut satu perkataan dengan betul. ^__^


Dah bertahun rasanya saya menunggu dia bercakap, bila dia dah boleh sebut banyak perkataan ni..terasa happy dan bahagia sangat .. Nikmatnya rasa bahagia tu memang tak dapat digambarkan. Saya boleh senyum  sepanjang hari tau?


Selain dari bahasa Melayu dan Inggeris, Eusoff jugak selalu menyebut perkataan dalam bahasa Cina sebab cikgu dia, Miss Valerie kan orang Cina.. dan ramai budak-budak Cina kat kelas dia. Sesi pagi memang dia sorang aje yang Melayu. Kadang-kadang dia menyanyi nursery rhymes..Kadang-kadang dia tiru dialog dari iklan, movie atau kartun. Kadang-kadang dia guna ayat-ayat dari TV tu untuk mintak apa-apa.. Walaupun begitu saya dah cukup seronok sebab Eusoff dan boleh berkomunikasi secara verbal. Alhamdulillah....syukur Ya Allah. :)
Rambut baru Eusoff..Saya yang trim semalam waktu babahnye tido.
Guna mesin je.  Dalam masa 15 minit. Baru saya tau rupanya saya berbakat jugak jadik hair dresser...hehe.

Semalam kami makan malam di rumah. Selepas makan nasi, kakak Damia buka satu bungkusan biskut Cream-O. Ni memang favourite diorang la ni. Eusoff nak sekeping lagi.. So dia minta guna open palm gesture dan cakap "Oh Sayang...". Kami yang tengok ni memang geli hati sungguh. Pandai pulak bodek kakak bila nak biskut tu...siap cakap "oh sayang" lagi... Hehehehe.. Mana la dia dengar ayat tu..? Dialog cerita apa la agaknya?... Penggunaan ayat tu mungkin tak sesuaii dengan  situasi tapi saya bangga kerana Eusoff berani mencuba!

Memang saya gelak berair mata semalam. Bila babah Eusoff pulak cakap "wahhh...pandainya cakap!!"..dia terus ketawa terkekek-kekek... Kadang-kadang Eusoff ni nampak macam budak tipikal aje. Kadang-kadang aje nampak ketara ciri-ciri autismenya tu.. Pandai jugak anak autisme saya ni buat lawak. Eusoff..Eusoff... :D


Ni budak dua orang ni tengah main dancing-dancing.. Dancing ke sumo? Hehehehe...

2 comments: