Friday, July 6, 2012

Emosi Terlampau Sudah..

Assalamualaikum...

Sebenarnya saya menaip ni dalam dewan kursus Bengkel OBE (Outcome Base Education). Gile betoi..nampak dek bos karang tak pasal2 kena tepuk bahu. 

Tapi hati tak keruan..jadi saya terpaksa lepaskan jua. Kalau tak bertambahlah distracted sampai tak bleh buat apa pun kat bengkel ni dan apa yg diajar tak masuk kat kepala saya yg toing ini.

Dah 2 hari saya cuti kerana Daniel lelah teruk. 3x sehari pergi ke klinik untuk bawak si kecik tu ambil nebuliser. Hati hancur melihat dia sakit..tambah lagi tidur dan makan tak menentu. Tau ajelah..menjaga anak kecil yang sakit, mak pun sama tak terurus. Dalam cuti tu, therapy Eusoff perlu diteruskan. Appointment OT mesti kena bawak dia pergi ..walaupun tenaga cuma berbaki dalam 20% macam tu.

Malam tadi agaknya kerana letih dan serabut kepala otak...saya snapped! Eusoff mengamuk tak mahu tidur. Masih nak mengeja walaupun jam dah pukul 10.30 malam. Berterusan menangis, mengamuk dan menjerit sehingga adiknya yang punya susah saya nak bagi lena tu terjaga. Saya cuba bersabar tapi darah dah naik kat kepala.. Penat saya pujuk, dia tetap tak mahu bertenang. Saya turut rasa kecewa kerana babah dia cuma memujuk ala kadar. 

Akhirnya saya pukul dia.. bila terasa pedih tapak tangan baru saya tersedar. Astaghfirullah hal azim. Eusoff menangis teresak2 dan akhirnya lena dalam pelukan saya. Ya Allah...berdosanya saya memukul anak yang suci dari dosa ini. Maafkan Mama Eusoff... :'(

Pagi tadi waktu saya kejutkan dia untuk pergi ke kelas EIPnya...dia bangun sambil senyum. Waktu saya bukakan pakaiannya di depan pintu bilik mandi saya minta maaf dari dia kerana keterlanjuran saya memukulnya malam tadi. Dia senyum sambil memegang pipi saya. Waktu itu saya tak dapat menahan air mata saya lagi. Melihat saya menangis senyuman dari bibir Eusoff mula pudar diganti wajah yang penuh tanda tanya. Dengan pantas dia membuat isyarat jari dengan jari telunjuknya sambil menyebut "Syyyyhhh..." seakan menyuruh saya diam. 

Pagi ini saya memandikan Eusoff dengan seribu satu macam perasaan yang bercampur baur sementara Eusoff sibuk bermain dengan air seperti mana biasanya. Dalam hati saya bermohon pada Allah supaya melipat-gandakan kesabaran saya supaya saya tidak mengulangi perbuatan saya yang bodoh itu lagi. :'(



2 comments:

  1. Ya!! kadang2 akak pun terlepas jugak maklumlah dgn kerenah 3 anak istimewa ni..

    Terutama period time ..betul tak??Mudah berkata sabar tapi tak mudah utk bersabar..

    ReplyDelete
  2. Tu la Kak Siti.. Saya yg seorang ni pun kadang2 hilang sabar. Akak ada 3 org anak istimewa, memang tak boleh nak saya bayangkan. Akak mmg kuat Kak...*Hugs

    ReplyDelete