Tuesday, September 22, 2015

To nobody..

Assalamualaikum...

Ada banyak berita mengejutkan yang saya terima sehari dua ini. Saya mencuba untuk tidak menghakimi tapi bagi saya, kebahagiaan haruslah didapati dengan cara yang murni dan diredhai Allah.

Matlamat tidak menghalalkan cara, begitu juga sebaliknya. Saya cukup terkesan dengan berita ini kerana si pelaku merupakan seseorang yang dikagumi, tetapi melakukan perkara yang tidak sepatutnya dilakukan oleh orang-orang yang terhormat.

Saya mendoakan agar apa yang diperjuangkan dan ingin dibuktikan itu mencapai matlamatnya. Dan juga doa saya buat mereka-mereka yang terluka agar sentiasa dikurniakan ketabahan dan kekuatan. Ujian bukan hanya pada hamba yang sedang diuji, tapi juga pada orang sekelilingnya.

Usah biarkan nilai keinsanan hilang semata-mata mahu mencapai apa yang dihajati. Sesungguhnya saya amat takut pada kekuatan doa orang yang teraniaya..

Wassalam.

No comments:

Post a Comment