Monday, December 16, 2013

Eusoff Membaca Flash Card



Asssalamualaikum..

Anakanda yang seorang ini memang boleh bikin mama gelak ketawa dan menangis dalam satu masa. Setiap hari ada surprise, ada cabaran, ada manis dan pahit maung yang kena dihadapi serentak. Dalam pening dengan kerenah dia, kadang-kadang saya bahagia dan bersyukur kerana Eusoff banyak mengajar saya erti tak putus asa dan tak mudah mengaku kalah.

Tengoklah dia..yang nak minta nasik pun bukan main susah, tapi membaca perkataan English boleh pulak. Dalam serba kepayahan menahan fidgeting dan vocal tics pulak menjadi-jadi la time nak belajar, Eusoff boleh sebut pun perkataan ni dengan sekali ajar je. Tak tau la kalau kat sekolah dah ajar, tapi yang ni saya ajar sendiri kat rumah guna Peter and Jane Key Words Flash Card. 

Dalam happy tu mata masuk habuklah jugak pasal jenuh dah ajar dan buat oral stimulation akhirnya reti gak baca anak saya ni. Mungkin bagi orang lain macam kecik je benda ni, bagi saya macam sebesar-besar kurnia dah. Alhamdulillah syukur pada ALlah, Tuhan Sekelian Alam. Saya pasti ibu bapa kepada anak-anak istimewa kat luar sana pun paham dan mengerti sangat perasaan ni kannn? ;)

Mama bangga dengan kamu Eusoff...jangan pernah lupa itu!

No comments:

Post a Comment