Wednesday, January 2, 2013

2 Januari 2013


Assalamualaikum. Hari ni sesi persekolahan bagi tahun 2013 bermula. Lemak lemau pun hilang sebab dah start kena bergegas hantar ambik anak dari sekolah. Makan nasi pun start balik kul 3 ptg.. huhu.. tapi tak kurus jugak. Takpelah saya redha.. ;p


Kakak dah Darjah 2.. Eusoff pulak dah nak masuk 5 tahun dah. Hari ni dia start sekolah kat bangunan baru. Tak jauh dari sekolah lama..cuma part nak balik tu kena lipat kat satu area apartment untuk berpatah balik sbb jalan tu one way sahaja. Hari Jumaat time nak ambik kakak akan ada problem nanti..kenalah gerak awal ambik mamat tu. Kalau tak nanti kakak kena tunggu sampai lebam kat sekolah, mak tak sampai-sampai lagi. Kuantan ni Jumaat biasanya jalan jem gile dari pagi membawak ke malam. Maka kena standby GPS dalam otak mak mana jalan short-cut yg tercantik sekali untuk cepat sampai kat sekolah kakak.


Bangunan sekolah baru... waaahhh! Besar kan? Luas dan cantik  kat dalamnya.

Eusoff dan kawan2..kawan2 Eusoff semuanya chinese.


Ini buku dan flash card Eusoff untuk sesi ST dan reading dalam kereta.
Ini aktiviti harian kami sementara tunggu kakak keluar dari kelas.
En. Moo tu  pulak untuk Eusoff peluk2 waktu saya sedang memandu.. :)

Tetiba teringat kat umur yang dah nak meningkat 34 tahun. Amalan masih kurang *sigh*. Risau takut-takut bertemu Allah dalam keadaan diri yg macam ni.  Jadi saya nak pertingkatkan amalan..nak didik anak-anak sebaik mungkin dan cari rezeki lebih kalau ada kesempatan dan peluang. Nak perbaiki diri jadi isteri, ibu dan anak yg lebih baik. Semoga Allah makbulkan doa-doa saya untuk dikurangi beban tuntutan hidup dan semoga anak-anak saya termasuk yang istimewa tu jadi anak-anak yang soleh, berhati baik dan membesar menjadi orang yang berjaya dan bagus budi pekertinya.

Ini bukanlah azam tahun baru..saya tak hanya berazam pada tahun baru. Saya berazam tiap-tiap hari.. Sebab setiap hari ada saja kedapatan ilmu yg baru baru, masalah baru, perangai baru diri sendiri dan anak-anak dan seribu satu perkara lagi. Jadi kena selalu 'refresh' azam dan tekad.. Betul tak? ;)



Selamat Tahun Baru 2013 semua. Semoga bertambah murah rezeki dan bahagia selalu. :)

2 comments: