Wednesday, September 14, 2011

Anak kanggaroo..




Yes!! Aku baru balik dari Australia...Weeehooo!!!

Chittpodahhhh!! Mcm tipu jek..
Yaaa..mmg tipu... Hahaha!

Bengong...kalau hujan dan lapar, aku mmg selalu jadi camni..ngeee...

Aku memang tak pegi Australia pun...dan tak penah jumpa kanggaroo melainkan nengok kat Animal Planet je makhluk bernama 'Kanggaroo' tu... Tapi yang bestnya pasal kanggaroo ni, dia ada pouch kat perut..Untuk 'Joey' (panggilan untuk anak kanggaroo ye..bukan joey BPR oke?) duk kat dalam tu sejak lahir sampai la besor sebagai tempat perlindungan dan menyusu pun kat situ la jugak..

I like the idea of having a pouch kat perut untuk anak kita duduk dan menyusu, dan kita bawak dia jalan pun sambil dia duduk diam2 dalam tu.. so... aku pun tiru mak kanggaroo...

Tadaaaa!!




Baby Daniel pun dah jadi cam anak kanggaroo...duk dalam pouch. Comei kan?? Dia pun mmg tak suka duk dalam stroller bila aku bawak dia gi jalan2...sebab dia kan ngade2 dan manja terlebih, so dia lagi suka dukung...tapi nak dukung macam tu aje, tak larat sebab dia gomok. Dan nak jauhkan dari risiko baby terjatuh dari pelukan daku, jadinye pakai baby sling la yg paling afdhal buat masa ni bagi menyenangkan aku dan jugak si Daniel ketika pergi berjalan2 atau sopping2..


Sila abaikan muka I yang buroks itu... Apa la si Damia snap gambo bukan nak kira dulu 1,2,3 cheese ke hape.. Sesuka ati dia jek. Cheh!!

Mmm.. babah dia pun selalu jugak gendong Daniel dalam ni. Tapi time dia dah tido je la..kalau babah dia gendong dia masa dia tak tido, komfem dia nangis sebab kalau ada aku, memang babah dia tak baper laku...ngehehe...


2 comments: