Wednesday, July 29, 2009

My Best Friend..


My Best Friend..

Tuesday, June 30, 2009 at 12:52pm

Selain mak, dialah yang paling kenal aku..Tau macamana nak handle bila aku bad mood, letih, sedih..atau pun naik hantu!! Hehe...dan dia paling pandai gembirakan hati aku..Hmmm..kalau dia tak ada alamatnye boring gila la hidup aku ni...Sedar tak sedar dah 12 tahun kami berkenalan. Dah macam-macam pengalaman kami lalui. Susah, senang..semuanya kami tempuhi dalam tawa dan tangis bersama. Yang paling ketara kami memang serasi. Kadang-kadang aku fikir apa yang dia sedang fikirkan. Macam ada komunikasi melalui gelombang otak pulak..Fuh! Tinggi imaginasi aku nih..Kawan-kawan kat ITM dulu kata aku la yg pengaruh dia. Daripada asalnya dia seorang yg innocent, sampaila dah pandai melawan dan buli orang...Tu semua akulah yang ajar dia.Hey! Aku bukanlah jahat sangat..tapi nakal tu memang yelah! yang penting kami happy bersama..boleh buat perkara yang baik bersama-sama, buat benda-benda nakal pun together-gether jugaklah.

Sekarang kami masih bersama lagi..tapi dah berjauhan. Setiap hari telefonlah jadi medium penghubung. Kami jarang berborak kat telefon, tapi kami suka SMS..jimat, ringkas. Dari dulu lagi kami sekepala, tak minat berborak panjang2 kat telefon. Kadang-kadang dalam kesibukan aku lupa nak SMS dia. Kadang-kadang aku tak perasan pon ada SMS dari dia, dah 4 - 5 jam lepas tu baru aku perasan. Kadang-kadang aku risau jugak takut dia kecil hati atau fikir yang aku tak pedulikan dia. Tapi bila aku terangkan dia selalunya faham dengan kesibukan aku bekerja sambil menguruskan anak-anak sendirian..Dia selalu faham, selalu tenang. Selalu berada di samping aku bila saja aku memerlukan. Dia akan dengar semua cerita aku sama ada yang menarik, yang boring..mahu pun cerita yang aku dah ceritakan berulang kali. Kadang-kadang dia gelakkan aku jugak bila aku ni buat benda-benda tak logik..Hehe.. Yang paling ketara dia memang banyak berkorban dan bersabar. Terutamanya dengan perangai aku yang kadang-kadang cepat marah ni...

Bukan la nak sentimental sangat, tapi walau zahirnya aku ni nampak independent, kuat & mampu bertahan tanpa bantuan sesiapa..aku sebenarnya tak mampu hidup tanpa dia. Biarlah dia jauh..asalkan aku tahu dia ada. Biarlah aku tak nampak dia..asalkan setiap malam bila nak tidur aku dapat baca SMS-SMS ringkas dari dia..Dialah sumber kekuatanku. Dialah sebahagian daripada kehidupanku. Dialah sahabatku dan teman hidupku selama-lamanya...Dialah suamiku Faizal Abdul Halim.

Terima kasih kerana mengabulkan impian saya untuk memiliki keluarga yang saya impikan dan menganugerahkan sepasang cahaya mata yang comel...semoga Allah mengurniakan ganjaran yang besar atas semua keikhlasan dan pengorbanan awak untuk keluarga. Walaupun anniversary kita lambat lagi, saya nak bagitau yang saya sayang kat awak dan akan setia menunggu awak balik setiap hujung minggu tak kisahla berapa tahun pon kita tinggal berjauhan..See you on weekend ya?


Loads of love,

Your wife

No comments:

Post a Comment