Monday, November 18, 2013

Dari suka-suka...

Assalamualaikum...lama tak lepak sini kannn? Rindu kat blog ni...kekadang rasa nak tulis entri tapi kang balik-balik citer sama meluats puleks korang nak baca khennn? Aiyooo...teruknya hejaan..kahkah...

Sebenarnya saya sekarang sibuk...sibuk ambik order dan buat kek/roti. Tak sangka sebenarnya dari suka-suka baking demi memastikan anak-anak tak makan makanan yang syubhah serta mengandungi bahan pengawet (preservatives), udah bertukar menjadi bisnes sampingan pulak.

Alhamdulillah...banyak jugak tempahan. Terharu sangat sebenarnya...tak sangka pulak boleh buat perniagaan kecil-kecilan. Terima kasih la banyak-banyak kepada pelanggan yg terdiri dari kengkawan opis dan kengkawan pesbuk. Paling best kengkawan ni pulak la tolong promote kek dan roti aku melalui testimoni diorang pada kawan-kawan dan family depa.

Kalau ku kenang kisah dedulu buat cheese cake tak jadi dan ku paksa Cikgu Misai ngabiskan (ni zaman baru kawen dulu...kek tak sedap pun laki makan sambil senyum lagi), tak kusangka ku reti gak baking sebenornya. Kui kui...












Kamera tak canggih...ambik gambo pakai henpon je. Hikhik..

Terima kasih jugak nak sampaikan pada cikgu2 saya iaitu blogger2 masakan sebab sudi bagi tips dan tunjuk ajar kepada saya dari tak reti satu benda pun sampailah boleh jual produk dah. Salah satunya Ros Jintan Manis ..semoga Allah murahkan rezeki kalian. Amin..





1 comment:

  1. yummy..sedap tu madam yati..saya pun dah start baking roti n kek..paling puas hati sbb banyak anak n suami makan..juga dapat gak bagi kawan2 rasa

    ReplyDelete